Przejdź do głównej treści strony

22.10 | Wesele

godzina:
22.10.2017 18:00 Kup bilet
miejsce: duża scena
czas trwania: 190 min
przerwa: tak (2)
reżyseria
Jan Klata
obsada
scenografia Justyna Łagowska
choreografia Maćko Prusak
muzyka Furia
adaptacja Jan Klata
reżyseria światła Justyna Łagowska
asystent scenografa Piotr Halter
realizator dźwięku Łukasz Kamiński
asystent reż. /inspicjent /sufler Katarzyna Gaweł
asystenci reżysera Paweł Sablik, Andrzej Błażewicz
konsultacja dramaturgiczna Rafał Węgrzyniak
obsada Anna Dymna, Monika Frajczyk, Elżbieta Karkoszka, Ewa Kaim, Katarzyna, Krzanowska, Beata Paluch, Jaśmina Polak, Anna Radwan, Bartosz Bielenia, Maciej Charyton, Juliusz Chrząstowski, Krystian Durman/Andrzej Kozak (gościnnie), Roman Gancarczyk, Mieczysław Grąbka, Radosław Krzyżowski, Zbigniew W. Kaleta, Krzysztof Zawadzk, Jan Peszek (gościnnie) /Edward Linde-Lubaszenko (gościnnie), Ryszard Zbigniew Ruciński, Zbigniew Kosowski, Grzegorz Grabowski, Małgorzata Gorol, Michał Kuźniak (gościnnie), Mikołaj Głowacki, Janusz Jarecki, Grzegorz Sterliński, Krzysztof Szczygieł, Wojciech Szczygieł, Sławomir Wojciechowski
teatr / producent
Narodowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej
kraj
Polska

Histeryczny atak śmiechu Czepca i Dziennikarza po słynnych słowach „Co tam Panie, w polityce?”, a zaraz potem zderzenie ze ścianą dźwięków black metalowej Furii, wtórującej tańcowi weselników – tak dynamicznie zaczyna się „Wesele” AD 2017 w reżyserii Jana Klaty. Choć zamiast malowniczej bronowickiej chaty mamy do czynienia z krainą w nieustannej przebudowie, reżyser nie uwspółcześnia dramatu na siłę: zaprojektowane przez Justynę Łagowską rusztowania spowite czarną folią, odrąbany kikut drzewa i pusta kapliczka wyznaczają niepokojącą scenerię, w której spotykają się dwa obce sobie światy. Istniejące osobno – zblazowani, pozbawieni werwy i charyzmy „miastowi” oraz rubaszny „lud”, pełen siły, na oślep szukającej ujścia – jednoczące się tylko w momentach tanecznego transu. Dookoła sceny, na czterech pomnikowych postumentach stoją muzycy z biało-czarnymi twarzami – współczesne chochoły. To w takt ich muzyki rozgrywa się akcja, prowadzona „przez pół drwiąco, przez pół serio”, ale w momentach ekstatycznych układów choreograficznych Maćko Prusaka osiągająca temperaturę wrzenia. Po chwili jednak bohaterowie popadną w kolejny marazm, „bawiąc się jeno snami”, wiecznie czekając na znak.

Ze względu na głośną oprawę muzyczną, przed spektaklem dostępne będą stopery.
Spektakl rekomendowany jest dla widzów od 16 roku życia.